Výlety do anglicky mluvících zemí
Jednou za dva roky se snažíme našim studentům nabídnout možnost vycestovat do Velké Británie a poznat tak život v zemi, jejíž jazyk se ve škole učí. Mají jedinečnou možnost prokázat, jak se anglicky domluví v přirozeném prostředí. Ubytováni jsou v rodinách, tudíž angličtinu denně používají v běžné komunikaci.
Vzhledem k tomu, že jsme technickou školou, náš program je směřován do zajímavých technických muzeí nebo automobilových závodů. Tak jsme například navštívili rodinnou továrnu na výrobu automobilů Morgan. Tuto výrobu pak studenti mohli porovnat s plně automatizovanou výrobou v továrně Jaguar v Birminghamu. Podívali jsme se i do leteckého muzea Cossfords, kde studenti obdivovali velmi zachovalé exponáty např. z 2. světové války. Přidáváme i trochu sportu, takže naším cílem byly i fotbalové stadiony FC Chelsea v Londýně či FC Manchaster City v Manchestru.
A samozřejmě nevynecháme ani Londýn se všemi jeho pamětihodnostmi a ochutnávkou tradičního jídla Fish and Chips.
Výlety do německy mluvících zemí
Každý rok se snažíme dát žákům možnost poznat německé prostředí přímo na vlastní kůži i takovým způsobem, aby je to zároveň bavilo. Proto pro ně každý rok připravujeme několik výletů. Tak pravidelně navštěvujeme německé zábavní parky EuropaPark (www.europapark.de) a Heidepark (www.heidepark.de). Tyto výlety mají u žáků obrovské úspěchy.
Velmi kladné ohlasy má vždy také dvoudenní výlet do Berlína nebo Vídně, který se koná střídavě na konci školního roku. Studenti tak mají možnost osobně se seznámit s těmito úžasnými metropolemi.
Dalšími akcemi jsou odpolední výlety do aquaparků v nedalekém Marienbergu (www.aquamarien.de) nebo Geyeru (www.ana-mare.de) a návštěva vánočních trhů v Drážďanech.
Během všech výletů se snažíme nenásilnou formou žáky seznamovat s německými (evropskými) reáliemi, jiným stylem života atp. (formou různých soutěží a her), chceme v nich probudit zvídavost a zájem o jiné kultury. Po absolvování těchto akcí vždy od žáků požadujeme nějakou zpětnou vazbu – formou diskuzí, závěrečných prací, sepsáním zpráv či spoluvytvářením školní nástěnky.